onsdag 19 december 2012

Pop Cakes

Väldigt enkla och farligt goda pop cakes. Går att göra av dom sista kakorna som blivit över som ingen kanske vill äta upp. Det är perfekt om man är trött på chokladbollar, och tro det eller ej, det ända du behöver är: 
Ca 20 st ( beror på hur stora man gör dom ) 
Ca 20 st kakor ( tex, havrekakor, ballerina eller vad man tycker om )
0,5 dl philadelphiaost
200 g valfri choklad
Valfri dekoration 

Gör så här:


1. Krossa kakorna med en mortel ( eller lägg det i en platspåse och banka sönder det med en träslev )

2. Blanda sedan ner philadelphiaosten och knåda ihop till en deg. 
3. Rulla till valfri storlek, ställ in dom i kylen i ca 15 min.
4. Smält cholkaden i vattenbad under tiden pop cakesen är i kylen.
5. Ta sedan ut som och sätt på en grillpinne, för att få den att fastna på pinnen kan man sticka ner pinnspetsen i den smälta chokladen och tryck försiktigt ner grillpinnen i din pop cake. 
6. Doppa sedan hela i chokladen och låt fantasin flöda och dekorer med vad som helst, tex, strössel, krossade nötter. ( Tänk på att dekorera innan chokladen stelnar )

7. Njut av ditt enkla bakverk. 


1 kommentar:

  1. Låter toppen! Jag har bara sett komplicerade recept så detta ska jag testa när jag kommer hem till Sverige igen. Mama(er lärare Jagga) tipsade mig om er blogg. Jag kan ju dock säga att jag kommenterar utan att hon ger order. ;) God Jul!

    SvaraRadera